Domowy trening dla każdego

Trening domowy może przynieść podobne efekty do ćwiczeń na pobliskiej siłowni. Liczy się jednak pomysł ćwiczącego, ogólna znajomość tematyki, a także posiadane warunki. Aby ułożyć ciekawy plan, należy uzbroić się w odpowiedni sprzęt. Na początek, wystarczy nam rowerek treningowy oraz nieliczne przyrządy siłowe.

Zakup stacjonarnego rowerku warto dokładnie przemyśleć. Musi on idealnie pasować do naszych potrzeb. Ważna jest na przykład kwestia regulowanej wysokości. Powstał cały szereg poradników na temat doboru tego sprzętu. Kwestie ,,jak dobrać rower treningowy do wzrostu” oraz ,,czy cena ma znaczenie” porusza się najczęściej. W ogólnym rozrachunku, lepiej nie skąpić grosza na tego typu urządzenia. Chyba, że mamy słomiany zapał i szybko chcemy zaniechać ćwiczeń.

Podstawowymi ciężarami na samym początku naszych zmagań z wagą będą okoliczne sprzęty codziennego użytku (np. butelki z wodą). Warto zaangażować własne ciało, które stanowi naturalne obciążenie. Czy potrzebujemy przy tym specjalistycznego sprzętu? Niekoniecznie, ale można uzupełniać powoli własny asortyment. Czy ekspander jest skuteczny? Często znajdziemy go w naszym domu, jednak nie do końca potrafimy się nim posługiwać.

I tutaj wkracza czynnik, jakim bez cienia wątpliwości okaże się technika ćwiczeń. Jakość wykonywanych ruchów jest ważniejsza od częstotliwości. Z początku warto zrobić mniej serii, ale w prawidłowy sposób. Uchroni nas to przed przeciążeniami. Te zaś stanowią najpoważniejszy problem w początkowej fazie ćwiczeń.

Dodaj komentarz